naglosnienie.jpg

Inwestycja w sprzęt nagłaśniający powinna być dobrze przemyślana, gdyż efektem zakupu
źle dobranego sprzętu może być awaria sprzętu w trakcie imprezy, a konsekwencje to stracone
pieniądze i dobra renoma firmy.
Należy przyjąć podstawowe założenia i wytyczne:
1. Kto będzie wykonawcą (DJ czy zespół, lub na przemian) dla doboru miksera dźwięku.
2. Jaka jest powierzchnia sali i ile mieści osób.
Wzmacniacze mocy.
Wesela to długo trwające imprezy wymagające od sprzętu dużej odporności mechanicznej i termicznej.
Dlatego należy dobierać głośniki oparte na wiarygodnych danych technicznych, z dużym zapasem mocy
oraz o wysokiej skuteczności z wiarygodnych źródeł. Powinno się stosować wiarygodne końcówki mocy
jako lepiej odprowadzające ciepło i mniej awaryjne niż wzmacniacze wbudowane w mikser czy też
wmontowane w kolumnę. Oczywiście istnieją produkty wysokiej klasy, które spełniają wysokie kryteria
skuteczności i odporności na uszkodzenia przy długiej pracy ale produkty te charakteryzują się wysoką ceną,
dlatego stosowanie wzmacniaczy mocy jako osobnego elementu jest bardziej ekonomiczne i praktyczne.
Pulpity mikserskie.
Mikser należy dobrać z zapasem wejść mikrofonowych i liniowych, aby była możliwość podpięcia
nadplanowego sprzętu np. mikrofonów bezprzewodowych dla gości, dodatkowy odtwarzacz itp.
Należy unikać:
1. Przypadkowych „okazyjnych” zakupów na Allegro.
2. Wzmacniaczy i kolumn, które mają podaną tylko moc maksymalną.
Brak podanej mocy RMS oznacza albo ukrycie prawdziwych parametrów albo brak badań przez producenta.
Należy kupować sprzęt o możliwie najwyższych parametrach tylko u sprawdzonych doświadczonych sprzedawców,
którzy gwarantują serwis sprzętu i nie znikną z rynku za kilka miesięcy.
Fora internetowe są pełne przeróżnych wypowiedzi, także moderatorów forum, które nie są oparte
na solidnej wiedzy i zawodowym doświadczeniu piszących, lecz na obiegowych opiniach często
sprzecznych z praktyką, zatem do forów należy podchodzić z rezerwą. Najrozsądniejszym rozwiązaniem
jest rozmowa ze sprzedawcą firmy o dużym doświadczeniu, w której pracują akustycy i serwisanci mający
do czynienia ze sprzętem codziennie.
Najbezpieczniej jest kupić sprzęt uznanej marki, która gwarantuje solidność oraz podaje
wiarygodne parametry sprzętu.
Przykładowy zestawy zestaw sali weselnej:
Kolumny pełnopasmowe o komponentach:
głośnik niskotonowy: 12″ lub 15″ 300W RMS, o skuteczność min 96 dB  min. np. Eminence Beta-15, 
głośnik wysokotonowy: minimum 1″ driver o parametrach pasmo ok 1.2kHz – 20kHz, skuteczność ok. 105dB
np. Eminence PSD-2002 lub lepszy np.

kolumna LDM PLP-315,
LDM.jpg
 
kolumna POLAUDIO PA 115-300
POLAUDIO%20PA%20115-300.jpg
Kolumny niskotonowe z głośnikiem min. 15″ o mocy ok. 400W i skuteczności ok 100dB np. POLAUDIO BP 115ND 
POLAUDIO%20BP%20115ND.jpg
Końcówki mocy do kolumn np. 2 x ADS PA 900   
Mikser z suwakowymi tłumikami głośności i potrójną regulacją barwy każdego kanału.
Posiadający oprócz koniecznych wejść dla zespołu czy DJ-a, dodatkowe wejścia na dodatkowe 2 mikrofony bezprzewodowe dla gości oraz wejście na dodatkowy odtwarzacz. Do tego należy dobrać kable oraz ewentualne akcesoria.
Koszt zakupu solidnego sprzętu to przeciętny wydatek w okolicach 8 000 - 10 000 zł.
Dlatego oferty zestawów o cenach znacznie niższych mogą wzbudzić podejrzenie co do jakości i użyteczności.